COMUNICAT COMITETUL DIRECTOR
Ce a făcut Comitetul Director A.N.A.P.
și de ce să susții să fii membru A.N.A.P. ?
În ultimii doi ani de activitate Comitetul Director a muncit permanent prin inițierea de memorii, adrese, întâlniri, documente înaintate Ministerelor, Guvernului, comisiilor parlamentare ale Senatului și Camerei Deputaților, Miniștri, Parlamentari.
Au avut loc atât intervenții, cât și discuții directe cu mai mulți Miniștri și Parlamentari, luări de cuvânt în comisiile de la Senat și Camera Deputaților unde s-a dezbătut proiectul de lege pentru susținerea dreptului la pensie de serviciu a personalului aeronavigant, precum și menținerea deciziilor de pensie actuale aflate în plată, conform principiului neretroactivității, subliniind importanța și riscul activității depuse de personalul aeronavigant, nivelul ridicat al contributivității pe toată perioada activității de zbor.
Au fost contactați și reprezentanții sindicatului personalului navigant activi și i-am reprezentat și pe ei în negocierile ce au avut loc la comisii, prin susținerea menținerii dreptului de a beneficia de pensie de serviciu și în viitor.
Rezultatul acestor ani de muncă asiduă este foarte important deoarece s-a menținut dreptul câștigat, respectiv menținerea în plată, fără recalculare sau diminuare, a pensiei de serviciu actuale și s-a obținut actualizarea pensiei cu rata inflației.
În toate negocierile ne-am confruntat cu întrebări ca: Cine suntem ca persoană juridică? Pe cine reprezentăm? Câți membri avem?
Acest fapt ne-a relevat foarte clar necesitatea existenței persoanei juridice A.N.AP. deoarece legiuitorul nu discută și nu semnează documente decât cu persoana juridică.
Beneficiarii rezultatelor acestor negocieri sunt toți aviatorii, fie și nemembri A.N.A.P., iar concluzia este că A.N.A.P. trebuie susținută permanent de un număr tot mai mare de membri activi pentru a putea continua să reprezinte și în viitor interesele pensionarilor aviatori în raport cu autoritățile. Am plecat acum 2 ani de la proiectul de eliminare a pensiilor de serviciu, iar în urma demersurilor continue s-a obținut menținerea pensiilor de serviciu aflate în plată conform deciziilor de pensie.
Să nu uităm că o parte din clasa politică încă dorește eliminarea pensiilor de serviciu, fapt care ne obligă să fim organizați și pregătiți în număr cât mai mare, pentru a ne apăra dreptul caștigat, indiferent de cine va fi la conducerea asociației.
Membrii Comitetului Director lucrează benevol, dar pentru a funcționa asociația trebuie să respecte toate prevederile legale referitor la sediu, telefon, fax, adresă de email, cont bancar, contabilitate, secretariat, întreținere site A.N.A.P., înregistrare la tribunal, etc. Toate aceste cheltuieli au fost reduse la minim de actuala conducere, dar pentru a continua este nevoie de susținerea materială din partea tuturor aviatorilor și vă așteptăm pe cât mai mulți de partea noastră.
O categorie socială care nu este organizată este vulnerabilă la schimbări legislative, iar aviatorii nu sunt exceptați de la regulă. Este absolut necesară implicarea tuturor celor din aviație în existența și susținerea asociației fiind singura care ne poate apăra de surprizele viitorului. Toți suntem o elită a societății și facem apel să veniți alături de asociație demonstrând că suntem o castă care știe să se organizeze și să se apere.
Urăm tuturor aviatorilor sănătate, bucurii alături de cei dragi, ani mulți de pensie și binecunoscuta urare “ CER SENIN “!
COMITETUL DIRECTOR AL A.N.A.P. 19.01.2024
Președinte
Ionescu Șerban